IO Group: »Vi har kastet os frådende ind i brugen af kunstig intelligens«
Da Jakob Antonsen, CEO i softwarefirmaet IO Group, for to år siden gik i gang med at udvikle en strategi for virksomheden, der udvikler softwareløsninger til forsikringsbranchen, analyserede han med særlig interesse brugen af kunstig intelligens (AI).
»Vores bud er, at 80 procent af arbejdsgangene i forsikring kan understøttes af et element af AI i større eller mindre grad. Det gør branchen optimal til at blive disruptet med AI,« siger han.
IO Group har udviklet et automatisk arkiveringsværktøj til håndtering af emails, IO Archiver, og spørgsmålet var, om det ville give kunderne mere værdi, hvis der også blev koblet AI på systemet.
»Jeg begyndte at studere, hvad man kunne gøre og at se på, om AI bare er hype eller reelt nok, for som konsulenter overlever vi ikke, hvis vi sælger varm luft eller bruger værktøjer, der ikke er modne til markedet. For os handler alt det, vi gør, om return of investment for kunderne,« forklarer Jakob Antonsen.
Analysearbejdet afdækkede, at AI var værd at satse på, og at den store datamængde, der er til rådighed i branchen, ville lette arbejdet med at udvikle en brugbar algoritme.
Vi skriver til direktører, strategiske ledere og projektledere. Som Danmarks teknologifokuserede ledelsesmedie hjælper Tech Management dig med at navigere i og forstå nye teknologier, implementere de nødvendige forandringer og følge vigtige trends inden for forandringsledelse, projektledelse mv. Vi har viden og råd både til dig, som netop er gået i gang med teknologi- og strategiimplementering, og til dig, som er godt i gang. Få tilsendt tilbud
