Det kan koste venskaber at skulle lede sine kolleger

3. februar kl. 05:00
Annika Holmer
Annika Kikke Holmer har oplevet en god del skepsis hos sine tidligere kolleger, da hun blev deres chef i Energi Danmarks kundeservice. På kurset opdagede hun, at mange af de andre havde lignende oplevelser. Illustration: Carsten Ingemann.
Det var grænseoverskridende for Annika Holmer pludselig at skulle holde løn- og MUS-samtaler med sine tidligere kolleger. Et kursus hos Teknologisk Institut gav hende redskaber til at tackle situationen.
Artiklen er ældre end 30 dage

At der er koldt på toppen kommer bag på mange nye ledere. Og det var da heller ikke uden konflikter, da Annika Kikke Holmer i september blev udnævnt til leder af kundeservice hos elhandelsselskabet Energi Danmark. Et team, som hun selv havde været en del af i seks år.

»Det er enormt grænseoverskridende pludselig at skulle være chef for nære kolleger, som man også har set privat, og som man i øvrigt synes, man er ligeværdig med i enhver henseende,« siger hun.

Læs hele artiklen

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger