En ny mennesketype har set dagens lys på LinkedIn: workfluenceren, der er influencerens sleske slægtning, som gør sig til reklamesøjle for sin arbejdsplads på sociale medier.
Artiklen er ældre end 30 dage
LinkedIn fylder 20 år. Oprindeligt et website til dit cv, dit næste job eller din næste medarbejder, men i dag er det et mødested for dissidenter fra Facebook og Twitter, som vil snakke job, karriere og måske fedte for chefen?
Der er nemlig opstået en helt ny type menneske på LinkedIn: Workfluenceren. Af nogle beskrevet som en slesk slægtning til den ildesete influencer, der for ussel mammon gør sig til reklamesøjle for alt fra ansigtscreme til babymos.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Ing.dk, Version2 og Radar
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
