Agil tilgang skal hjælpe DSB med at blive mere markedsorienteret

S-tog
Illustration: Jasper Carlberg/DSB.
Indblik19. november 2020 kl. 06:45
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

DSB har klare ambitioner om at kunne operere på markedslignende vilkår, og de ambitioner skal være indfriet i 2030.

Det kræver blandt andet en massiv indsats på det digitale område. Derfor arbejder statsbanerne offensivt frem mod 2025 med ekstra it-investeringer for op mod 750 millioner kroner.

”Vi vil gerne operere på markedslignende vilkår, så kunden også ser DSB som et relevant alternativ til at sætte sig ud i kø på motorvejen og holde i sit eget rat,” siger Emil Møller Marker, der er digital udviklingschef hos DSB og gæstetaler på dette års Tech Management Digital Summit. Han uddyber:

”Det er en temmelig stor økonomisk indsats, vi skal levere i DSB. Det kræver også, at vi har fokus på, hvordan vi får det til at ske.”

Få fuld adgang til Tech Management

Vi skriver til direktører, strategiske ledere og projektledere. Som Danmarks teknologifokuserede ledelsesmedie hjælper Tech Management dig med at navigere i og forstå nye teknologier, implementere de nødvendige forandringer og følge vigtige trends inden for forandringsledelse, projektledelse mv. Vi har viden og råd både til dig, som netop er gået i gang med teknologi- og strategiimplementering, og til dig, som er godt i gang. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger