Dette indlæg er alene udtryk for skribentens egen holdning.

Livagtige chatbots stiller os i nye etiske dilemmaer

29. oktober 2020 kl. 15:29
Med kunstig intelligens kan vores talende assistenter udvikle sig og blive menneskets nye bedste ven. Når vi begynder at diskutere personlige emner med en robot, så skal vi forholde os til, at det kan have store konsekvenser for os både mentalt og fysisk. Næste generation computerassistenter giver os en række etiske udfordringer, vi både som udviklere og lovgivere er nødt til at tage stilling til.
Artiklen er ældre end 30 dage

Vil du bidrage til debatten med et synspunkt? Så skriv til vores PRO debatredaktion på pro-sekretariat@ing.dk

»Tast 1 for kundeservice, tast 2 for omstillingen.« At kommunikere via tale med it-systemer har været virkelighed i årtier. Mens de simple énvejstelefonomstillinger stadig er meget udbredte, stormer systemer som Amazons Alexa, Apples Siri og Google Assistent frem. Lige om hjørnet venter conversational AI, der gør det svært at skelne mellem menneske og maskine.

Læs hele artiklen

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger