Volvo lægger om til 'legoklodsproduktion' for at nå mål om at køre grønt

Volvo elektrisk lastbil
Volvo Trucks har testet batterierne i sine elektriske lastbiler i ekstremt kold vejr tæt på polarcirklen. Illustration: Volvo Truck Corporation.
For at imødekomme sin strategi om at køre på el eller grønne brændstoffer i 2040 griber Volvo GTO til modulær produktion, som gør det fleksibelt at producere de helt nye platforme uden en kæmpe investering på én gang.
Løsninger10. januar kl. 08:00
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

I 2040 skal alle nye lastbiler, der kører ud af Volvo GTOs fabrikker, køre på el eller grønne brændstoffer. Det kræver store forandringer i produktionen, som normalt ville kræve enorme investeringer i nyt produktionsudstyr. 

Men med en helt ny tankegang om at modularisere produktionsudstyret, så hver maskine, anlæg eller robot er bygget op af moduler, der kan skiftes ud, undgår Volvo at tage alle de store investeringer nu og her fortæller Tobias Högfeldt, der er produktionsingeniør og global metodeansvarlig for produktionen i Volvo GTO Powertrain. 

Få fuld adgang til Tech Management

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger