Virksomhed sender medarbejderne på kollektiv efteruddannelse i nye teknologier

Foto : Nanna Skytte

Virksomhed sender medarbejderne på kollektiv efteruddannelse i nye teknologier

DTU har sammen med en række samarbejdspartnere skabt KomDigital, en helt ny måde at tænke efteruddannelse på til små og mellemstore virksomheder. Virksomheden Nethire er vild med konceptet. Læs, hvorfor virksomhedsejeren mener, at konceptet virker.
Onlinebutikken Nethire hører uomtvisteligt til i kategorien af tidlige digitale frontløbere. Virksomheden, der udlejer værktøj, introducerede de første online bestillingsterminaler allerede i 1990. Lysten til at investere i ny teknologi har altid været og er fortsat i top. Årligt bruger virksomheden for tiden i størrelsesordenen 10 mio. kr. på it-relaterede ydelser.
Vil du have fuld adgang til Tech Management?

Savner du den indsigt, der gør dig i stand til at se de nyeste teknologier i et forretningsmæssigt perspektiv? Tech Management er mediet om ledelse, forretning og teknologi for bestyrelsesmedlemmer, direktører og strategiske ledere i særligt de små- og mellemstore virksomheder.

Om Tech Management

Tech Management er Ingeniørens ledelsesmedie, som sætter fokus på ledelse, projektstyring og strategi i en digital og teknologisk forandringstid.

5 grunde til, at du skal læse Tech Management

1. Du får indblik i digital omstilling i et ledelsesperspektiv

2. Du får adgang til et medie, der tør skære igennem hypen om ny teknologi

3. Du får gode, lærerige cases fra virksomhedernes hverdag

4. Du får værktøjer, du kan bruge direkte i dit arbejde med ledelse og strategi

5. Du får ny inspiration til at styre dine projekter, så de lander hvor de skal

Fristet? Bestil et gratis og uforpligtende prøveabonnement og få løbende perspektiv og viden leveret direkte til din indbakke.

KomDigital har 3 grundlæggende principper

1. Brugerinvolvering

Et grundlæggende udgangspunkt for læringsforløbene er, at disse tager udgangspunkt i virksomhedens/organisationens behov, udfordringer og potentiale. Derudover sker udviklingen af læringsforløbet i en iterativ proces, hvor forløbet løbende præsenteres og testes sammen med modtageren.

2. Inddragelse af tredjepart

Planlægning og gennemførelse af læringsforløbene foregår i en co-create-proces, hvor man benytter sig af f.eks. ekspertise udefra i form af faglige specialister, undervisningsinstitutioner, eksisterende undervisningssekvenser etc. På den måde kan man bygge et læringsforløb op ved at skabe nye og genbruge eller videreudvikle eksisterende legoklodser, så de matcher modtagerens specifikke behov og forudsætninger. 

3. Commitment fra udviklingspartnere

Projektets partnerkreds på 18 organisationer er en central del af projektet. Den består af vidensparter, repræsentanter for arbejdsmarkedstager og -giver. Deres kombinerede viden og deltagelse er væsentlig for projektets succes.

Seneste nyt