Usynlige robotter knokler løs hos jysk energiselskab: Sparer kundeservice for 800-1.200 timer om måneden

Hos NRGi Elsalg i Horsens arbejder usynlige robothænder det meste af døgnet for at hjælpe medarbejderne af med kedelige tasteopgaver. Det giver mere tid til den reelle kundekontakt og har indtil videre sparet virksomheden for hundredevis af timer hver måned og samtidig barberet telefonkøen ned fra 20 til 3 minutter.
I en ny kontorbygning tæt ved Horsens Banegård er vægmalingen knap nok tør. Hylderne bag skrivebordene er endnu ikke fyldt op, og i kantinen kan en liter mælk næppe have nået at være blevet sur, hvis den blev åbnet, da NRGi Elsalgs folk rykkede ind for få uger siden. Men det er ikke kun de fysiske medarbejdere, der fra den nye adresse arbejder med at servicere kunderne. En række usynlige medarbejdere er flyttet med. 
Vil du have fuld adgang til Tech Management?

Savner du den indsigt, der gør dig i stand til at se de nyeste teknologier i et forretningsmæssigt perspektiv? Tech Management er mediet om ledelse, forretning og teknologi for bestyrelsesmedlemmer, direktører og strategiske ledere i særligt de små- og mellemstore virksomheder.

Om Tech Management

Tech Management er samlingsstedet for ledere og beslutningstagere, der har interesse for digital udvikling og erhvervslivets vækst.

Vi samler trådene for dig i vores tre ugentlige nyhedsbreve om ledelse, forretning og teknologi. Vores mission er at klæde ledere på, til at træffe strategisk kloge beslutninger for deres forretningsudvikling.

Bestil et gratis og uforpligtende prøveabonnement, log ind eller skriv til [email protected]

Nævnte firmaer

DET FÅR DU

- Indsigt i, hvordan energiselskabet NRGi har arbejdet med software-robotter i deres afdeling for kundeservice. 

- En forklaring på, hvordan virksomheden har opnået at spare 800-1.200 timer om måneden og reducere telefonkøen med 85 procent for, hvad der svarer til 150.000 kroner om året. 

- Deres bud på, hvad det er vigtigt, at du husker, hvis du selv vil i gang med RPA-løsninger.