Ugens tech-rundtur: Sådan finder Netflix vej til kundernes hjerter

Rostgaard
Redaktør for Tech Management Anders Rostgaard Birkmann tager dig på tur rundt i verden til de teknologiske frontløbere. Illustration: Lasse Gorm Jensen. Se større version
Analyse22. december 2019 kl. 11:08
errorÆldre end 30 dage
Netflix
Illustration: Netflix. Se større version

 

? Netflix tester sig vej til brugernes hjerter

Vi vi altid gerne lære af de bedste. Og en af de allerbedste, når det handler om at levere en sublim kundeoplevelse, er videotjenesten Netflix.

Men hvordan gør tjenesten?

En af hemmelighederne bag Netflix-succesen ligger i avancerede eksperimenter, der bygger på velafprøvede psykologiske principper. Det er hovedpointerne i en artikel fra The Next Web.

Artiklen opridser flere psykologiske principper og viser, hvordan Netflix benytter dem. Et af dem er det såkaldte ‘Reciprocity’-princip – det, som vi også kender som 'noget for noget'.

Netflix spurgte eksempelvis sine kunder: ‘Hvis du skal nævne en ting, du vil vide mere om, før du tegner et abonnement – hvad er det så?’

Få fuld adgang til Tech Management

Vi skriver til direktører, strategiske ledere og projektledere. Som Danmarks teknologifokuserede ledelsesmedie hjælper Tech Management dig med at navigere i og forstå nye teknologier, implementere de nødvendige forandringer og følge vigtige trends inden for forandringsledelse, projektledelse mv. Vi har viden og råd både til dig, som netop er gået i gang med teknologi- og strategiimplementering, og til dig, som er godt i gang. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.