Ny måde at sætte besætning i søen på giver Maersk-selskab bedre tid til kerneopgaver

Foto : Maersk Supply Service

Ny måde at sætte besætning i søen på giver Maersk-selskab bedre tid til kerneopgaver

Den nye strategi i Maersk skubbede til HR-afdelingen i offshorerederiet Maersk Supply Service, der skulle se sig om efter et nyt it-system. Det nye værktøj betød besparelser på mange mandetimer i HR. Samtidig er bekymringer blevet løftet væk fra søfolkenes skuldre.
Et skib. 28 søfolk fordelt på to skifter. Hver af dem med mindst syv forskellige certifikater opnået til at kunne arbejde med komplekse opgaver i et offshorerederi. Flere forskellige nationaliteter. Og forskellige påmønstrings- og afmønstringstidspunkter og lokationer. 
Vil du have fuld adgang til Tech Management?

Savner du den indsigt, der gør dig i stand til at se de nyeste teknologier i et forretningsmæssigt perspektiv? Tech Management er mediet om ledelse, forretning og teknologi for bestyrelsesmedlemmer, direktører og strategiske ledere i særligt de små- og mellemstore virksomheder.

Om Tech Management

Vil du også gerne være en teknologisk frontløber? Så er Tech Management noget for dig. Lær af de bedste cases, få state of the art-værktøjer og lad dig inspirere af de førende digitale tænkere.

Tech Management er mediet, der tager den teknologiske og digitale udvikling seriøst, skærer igennem hypen og ser på den konkrete anvendelse i virksomheder og organisationer.

Alt hos os handler om, HVORDAN nye teknologier kan nære innovation, skabe nye forretningsmodeller og munde ud i bæredygtig vækst. Kom med ombord og få adgang til en konstant opdateret samling af unik viden.

Bestil et gratis og uforpligtende prøveabonnement, log ind eller skriv til [email protected]

Fakta: Maersk Supply Service
  • Maersk Supply Service er Maersk Gruppens offshorerederi

  • Rederiet beskæftiger omkring 1.100 søfarende på en flåde på i alt 44 skibe

  • Rederiet begyndte i 2018 at arbejde med et nyt softwareværktøj til deres crew management-opgaver

  • Værktøjet har betydet store besparelser i timer brugt i crew management-afdelingen, en højere arbejdsglæde og sparet frustrationer hos de søfarende

  • Rederiet regner med endnu større gevinster på systemet på grund af flere nye funktioner, som mindsker manuelt arbejde

Seneste nyt