Få styr på dit mindset og vind en forlomme i det teknologiske kapløb

Foto : DTU

Få styr på dit mindset og vind en forlomme i det teknologiske kapløb

Alle ser verden med 'farvede briller', altså en vis forudindtagethed, hvilket er skidt, hvis man ikke er bevidst om det, men det kan også vendes til en styrke. Sådan lyder det fra lektor og studieleder på DTU Diplom Pernille Rydén. Tech Management har talt med hende. Få hendes råd til at lære dit mindset at kende og på den måde udvikle din organisation.
Det kan virke lidt fortærsket at hive Kodak op som eksempel på en virksomhed, der svandt ind til ingenting, fordi ledelsen ikke i tide formåede at sætte en ny kurs, da nye digitale teknologier stod på spring. Men selv et brugt eksempel kan være interessant med et nyt fokus.
Vil du have fuld adgang til Tech Management?

Savner du den indsigt, der gør dig i stand til at se de nyeste teknologier i et forretningsmæssigt perspektiv? Tech Management er mediet om ledelse, forretning og teknologi for bestyrelsesmedlemmer, direktører og strategiske ledere i særligt de små- og mellemstore virksomheder.

Om Tech Management

Tech Management er Ingeniørens ledelsesmedie, som sætter fokus på ledelse, projektstyring og strategi i en digital og teknologisk forandringstid.

5 grunde til, at du skal læse Tech Management

1. Du får indblik i digital omstilling i et ledelsesperspektiv

2. Du får adgang til et medie, der tør skære igennem hypen om ny teknologi

3. Du får gode, lærerige cases fra virksomhedernes hverdag

4. Du får værktøjer, du kan bruge direkte i dit arbejde med ledelse og strategi

5. Du får ny inspiration til at styre dine projekter, så de lander hvor de skal

Fristet? Bestil et gratis og uforpligtende prøveabonnement og få løbende perspektiv og viden leveret direkte til din indbakke.

Pernille Rydén

Pernille Rydén er ph.d. i strategisk kognition fra CBS, studieleder, Ingeniørernes Lederuddannelse (EBA),  lektor på DTU Diplom samt forfatter til flere bøger og kapitler.

Som lektor forsker hun i strategi, ledelseskognition, realtidsledelse og digitale teknologier (bl.a. sociale medier, big data, kunstig intelligens) og har bl.a. publiceret i California Management Review, Industrial Marketing Management og Journal of Interactive Marketing.

Som selvstændig forskningskonsulent rådgiver hun organisationer i digital transformation med afsæt i en forståelse om menneske og kultur. Artiklen tager afsæt i hendes bog 'Disrupt dit mindset og få succes med big data' skrevet med kollegerne Torsten Ringberg og Per Østergaard Jacobsen fra CBS.

Hun underviser chefkonsulenter i Strategisk Ledelse for Djøf, og på DTU's EMBA uddannelse er hun fagansvarlig for Organizational Development & Change og har udviklet faget 'Business Mindsets and Big Data'. 

Litteratur-inspiration fra Rydén

Threat or Treat for Tourist organizations? The Copenhagen Zoo Social Media Storm, Rydén, P., Kottika, E.; Hossain, M.; Skare, V., Morrison, A. (2019). International Journal of Tourism Research.

Real-time Management in the Digital Economy Rydén, P., El Sawy, O. (2019). In Time Issues in Strategy and Organization, Ed. T.K. Das. 

How Managers Perceive Real-Time Management: Thinking Fast & Flow, Rydén, P. & El Sawy, O. A. (2018), California Management Review, 61(2), 155-177

The Technology-Mindset Interactions Leading to Incremental, Radical or Revolutionary Innovations, Ringberg, T., Reihlen, M., Rydén, P. (2018). Industrial Marketing Management,

How Managers’ Shared Mental models of Business-Customer Interaction Influence Managers’ Sensemaking of Social Media, Rydén, P. Ringberg, T. & Wilke, R. 2015. Journal of Interactive Marketing, 31, 1-16.

Seneste nyt