Energy-Cool efter udviklingsprojekt: »Vil man have et løbende fast afkast, skal man ikke gøre det her«

Energy-Cool, kabine, kølesystemer til fiber- og teleoperatører
Hidtil har Energy-Cool primært udviklet og produceret hardware i form af store kølesystemer til fiber- og teleoperatører, men fremover bliver digitale serviceydelser en del af forretningen. Her er en af virksomhedens kabiner på vej til en kunde i Tyskland. Illustration: Energy-Cool.
I 2011 lagde CEO Henrik Thorsen frøet til en serviceydelse ved siden af firmaets hardware-teknologi, men først sidste år kunne de se frugterne af deres strategi, der skal gøre kunderne og virksomheden selv grønnere – og regnskabet flottere.
13. september 2021 kl. 16:04
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Hvis vi skal have hele historien med om den softwarebaserede serviceydelse, der nu er landet hos Energy-Cool’s kunder, skal vi skrue tiden tilbage til 2011.

Virksomheden, der udvikler kølesystemer til fiber- og teleoperatører, var dengang blot to år gammel, og Henrik Thorsen, CEO og indehaver, havde en vision om, at de mange data, der kan samles op i datacentre og teknikrum, kunne bruges til at gøre deres løsning endnu grønnere, end den allerede var.

Få fuld adgang til Tech Management

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation. Få tilsendt tilbud.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger