Data skal hjælpe Nilfisk til mere bæredygtig rengøring

Camilla Ramby, CMO
Chief marketing officer i Nilfisk Camilla Ramby er blevet nomineret til ‘årets sustainability leder’ for at have været med til at sætte bæredygtighed på dagsordenen i Nilfisk. »Da jeg startede i Nilfisk, lå CSR nederst på en hylde i R&D. Nu ligger det øverst i ledelsen.« Illustration: Nilfisk.
I Nilfisk hænger data og bæredygtighed uløseligt sammen, hvis virksomheden skal nå sine egne – og kundernes – mål. 
11. november 2021 kl. 10:27
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Nilfisk begyndte for alvor at arbejde med bæredygtighed, da chief marketing officer Camilla Ramby blev ansat for tre et halvt år siden som fyrtårn for en bæredygtighedsstrategi, der blandt andet indeholder mål for CO2-udledning i 2030 som en del af Science Based Targets.

Energiforbruget har længe været et optimeringsfokus for den 115 år gamle producent af rengøringsmaskiner, men hvor den bæredygtige strategi primært blev drevet indefra for et år siden, er der det seneste halve år blevet presset mere og mere på fra kunderne globalt. 

Få fuld adgang til Tech Management

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation. Få tilsendt tilbud.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger