Brand activism, war-washing og hvorfor ingen virksomheder vil tale om Rusland

Rusland-Ukraine
Illustration: Nanna Skytte.
Der er meget på spil for virksomheder og deres image, når de vælger at trække sig fra et marked af politiske årsager. Og nærmest endnu mere, hvis de ikke gør det. Forbrugerne forventer nemlig, at de tager stilling.
20. juni kl. 14:17

Sanktioner, image og lokale medarbejdere. Der er mange hensyn, når man som dansk virksomhed skal tage stilling til, om man vil blive i eller trække sig fra det krigsførende Rusland. Så mange hensyn, at det er svært at tale om sine overvejelser.

Få fuld adgang til Tech Management

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger