Boozt vil gøre udskældt tøj- og modebranche mere bæredygtig

2. december 2021 kl. 09:00
CFO Sandra Gadd
CFO i Boozt Sandra Gadd. Illustration: Boozt.
Onlinebutikken Boozt.com vil fra 2023 have alle leverandører til at forpligte sig til at vise sine produkters miljøpåvirkning og bæredygtighed. CFO Sandra Gadd står i spidsen for den grønne transformation, der både omfatter leverandørerne og virksomheden selv.
Artiklen er ældre end 30 dage

Tøj- og modebranchen er en af de mest udskældte industrier, når det gælder CSR, miljø og bæredygtighed. Det giver udfordringer, når man som e-handelsplatformen Boozt har grønne ambitioner, men ikke selv producerer de varer, man sælger, fortæller Sandra Gadd, CFO i virksomheden, som har hovedkvarter i Malmø:

»Vi er meget opmærksomme på varernes bæredygtighed og på det sociale ansvar i forhold til den måde, de produceres på, fordi de fleste bliver produceret i Asien.«

Få fuld adgang til Tech Management

Tech Management er Teknologiens Mediehus’ ledelsesmedie, der klæder dig på til stærk ledelse i den teknologiske transformation.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til Tech Management. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Tech Management
Alt indhold på Tech Management er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten

Fortsæt din læsning

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger