Nilfisk skal væk fra virgin plast og støvsuge 35 procent af udledningen

Foto : PR/Nilfisk

Nilfisk skal væk fra virgin plast og støvsuge 35 procent af udledningen

114 års udviklingshistorie skal nu turneres i en endnu mere bæredygtig retning, og det giver den ingeniørtunge virksomhed ny energi. En energi, der skal i sving, når virksomheden og dens produkter skal udlede 35 procent mindre CO2.
I løbet af de seneste to år har Nilfisk, der udvikler og producerer rengøringsmaskiner, været ude på sine mere end 100 salgskontorer, produktionssteder og lagre for at dokumentere sit forbrug fra flåden af biler og af el, vand osv. 
Vil du have fuld adgang til Tech Management?

Vil du prøve Tech Management?

Styrk dit lederskab - bestil et abonnement i dag

Bestil abonnement
Om Tech Management

Tech Management er Ingeniørens ledelsesmedie, som sætter fokus på ledelse, projektstyring og strategi i en digital og teknologisk forandringstid.

5 grunde til, at du skal læse Tech Management

1. Du får indblik i digital omstilling i et ledelsesperspektiv

2. Du får adgang til et medie, der tør skære igennem hypen om ny teknologi

3. Du får gode, lærerige cases fra virksomhedernes hverdag

4. Du får værktøjer, du kan bruge direkte i dit arbejde med ledelse og strategi

5. Du får ny inspiration til at styre dine projekter, så de lander hvor de skal

Fristet? Prøv Tech Management i en måned til 49 kr.

Nilfisk
  • Etableret i Danmark i 1906 af P.A. Fisker og H. M. Nielsen.
  • Udvikler og producerer rengøringsmaskiner til private og industri inden for sundhed, detail, fødevarer, bilindustri mv.
  • USA er Nilfisks største single marked, mens virksomheden har den stærkeste position i Europa - især Tyskland, Italien, Frankrig, England og Danmark. 
  • Har 4.700 ansatte globalt, heraf knap 200 ingeniører, der sidder i Hadsund, Italien, USA og Kina. Produktion foregår primært i Ungarn, Italien, Mexico, USA og Kina. 

Latest news